15:19 | شنبه 29 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

آب آشامیدنی

ایران تا سه سال از بحران آب فاصله گرفت
پایگاه خبری راد: مسوولان می‌گویند دغدغه برای آب شرب در مکان‌هایی که از آب‌های سطحی استفاده می‌کنند، حداقل یک سال و در برخی مناطق دو تا سه سال برطرف شده و پیش‌بینی می‌شود که مشکلی از این بابت وجود نخواهند داشت، اما این مساله به معنای جبران منابع آب زیرزمینی نیست.
یوسفی: اکنون وضعیت در اهواز تحت کنترل است
پایگاه خبری راد: نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که در حوزه مسائل آب باید از نظر کارشناسان بهره برد و از سیاسی کاری باید پرهیز کرد گفت: علت سیل بارش است ولی علت تخریب‌ها سوء مدیریت‌های است که طی ۲۰ سال اخیر در حوزه آب اتفاق افتاده است. اکنون وضعیت در اهواز تحت کنترل است.
هیچ شهر سیل‌زده‌ای بدون آب نیست
پایگاه خبری راد: معاون راهبری و نظارت بر بهره‌برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: طی روزهای اخیر حدود حدود ۸ میلیون نفر از جمعیت شهری و روستایی ساکن در ۱۲۰ شهر و ۸۰۰ روستا با آثار ناشی از سیل مواجه بودند که با تلاش‌های انجام شده، در حال حاضر هیچ شهری بدون آب نیست.
مدیریت آب شاه‌کلید حل مشکلات
پایگاه خبری راد: سبک زندگی ایرانیان اعم از شهرنشینان و روستاییان در دهه‌های اخیر به نحوی متحول شده که تناسب نیازهای آبی جمعیت رو به رشد ایران با منابع آب آن به هم خورده است و به تاکید کارشناسان، چنانچه این تناسب در عادات غذایی و نحوه مصرف مستقیم آب در فعالیت‌های روزمره شهرنشینان برقرار نشود و میزان آب مورد نیاز برای تامین معیشت روستاییان متناسب با توان سرزمین کاهش نیابد، جمعیت متاثر از تنش‌های آبی افزایش خواهد یافت.
انتقاد نماینده فلاورجان در مورد نحوه جاری شدن آب در زاینده رود
پایگاه خبری راد: نمیانده مردم فلاورجان در مجلس در انتقاد از نحوه‌ جاری شدن آب زاینده رود گفت: دستور رئیس جمهور برای جاری شدن آب زاینده رود، از سراب تا تالاب گاوخونی است. اجازه دهید که همه مردم استان اصفهان، لذت جاری شدن آب زاینده رود را در نوروز درک کنند.
میلیون‌ها نفر در جهان قربانی آلودگی محیط زیست می‌شوند
پایگاه خبری راد: سازمان ملل متحد با استناد به نتایج یک بررسی مبسوط هشدار داده است که آلودگی هوا، خاک، آب‌های زیرزمینی و دریاها موجب مرگ میلیون‌ها نفر در جهان می‌شود. این سازمان از دولت‌ها خواسته است که به طور جدی جلوی این روند را بگیرند.
آب شرب به چند روستا رسید؟
پایگاه خبری راد: معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: در ادامه‌ی اجرای طرح ملی آب‌رسانی به روستاهای کشور در سال ۱۳۹۷ تعداد ۱۵۱۱ روستا با جمعیت ۱.۲ میلیون نفر از آب آشامیدنی سالم و پایدار بهره‌مند شدند.
تهرانی‌ها از دستگاه‌های تصفیه آب استفاده کنند؟
پایگاه خبری راد: مدیر نظارت بر بهداشت آب شرکت آب و فاضلاب کشور گفت: با توجه به این‌که دستگاه‌های تصفیه آب املاح‌های لازم در آب را از بین می‌برند، در مناطقی که شوری آب وجود ندارد، هیچ لزومی به استفاده از این دستگاه‌ها نیست و توصیه می‌شود که در استان‌هایی هم‌چون تهران از این دستگاه‌ها استفاده نشود.
 هر روز یک کالا از سفره مردم حذف می‌شود
پایگاه خبری راد: نماینده مردم نایین در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد نظارتی دولت بر قیمت کالاهای ضروری مردم بیان‌ کرد: هر روز یک کالا از سفره مردم حذف می‌شود.
صرفه‌جویی پنهان در مصرف آب
پایگاه خبری راد: آب پنهان یا آب مجازی، آبی است که در مراحل مختلف تهیه، تولید و ارائه یک محصول (غذا، کالا، انرژی یا خدمات) به صورت مستقیم یا غیرمستقیم استفاده می‌شود.
لب شور شدن یکی از مهمترین منابع آب استان یزد
پایگاه خبری راد: مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان یزد از افت سالانه‌ی ۴۰ سانتیمتری منابع آب زیرزمینی دشت یزد - اردکان به عنوان یکی از منابع مهم آب‌های زیرزمینی این استان خبر داد.
عرضه نانومواد ضدجلبکی که مانع رشد میکروارگانیسم‌ها می‌شوند
پایگاه خبری راد: محققان دانشگاه «شهید مدنی آذربایجان» موفق به تولید مواد نانو ساختار ضدجلبکی شده‌اند که با نفوذ در دیواره سلول میکروارگانیسم‌ها از رشد آنها در محیط جلوگیری می‌کنند.
افزایش بدمصرفی آب در استان قم
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قم عنوان کرد: با شرایط جدید خشکسالی ناسازگار هستیم و علاوه بر این‌که نوع مصرف را تغییر ندادیم، بد مصرفی نیز افزایش پیدا کرده‌ است.
تعرفه‌های جدید مشترکان پرمصرف در مراحل نهایی تصویب است
پایگاه خبری راد: وزیر نیرو با تاکید بر این‌که تعرفه‌های جدید مشترکان پرمصرف در مراحل نهایی تصویب قرار دارد، گفت: پیش از اعمال این تعرفه‌ها، آگاهی لازم با صدور قبض‌های مجازی به مشترکان پرمصرف داده خواهد شد که در جریان تعرفه‌های جدید در صورت ادامه مصرف دوره‌های پیشین خود قرار بگیرند.
وزیر نیرو: میزان بارش در خوزستان پنج برابر سال گذشته است
پایگاه خبری راد: وزیر نیرو با اشاره به این که سال آبی خوبی داشته ایم، گفت‌: عمده بارش‌ها در استان خوزستان است و تقریباً پنج برابر پارسال در این استان بارندگی داشته ایم، اما مردم نباید صرفه جویی را فراموش کنند.